Bekijk desktop versie


Wie zijn wij?

Alles voor de helft biedt nieuw en gebruikt kantoormeubilair tegen aantrekkelijke prijzen.Kwaliteit voor de helft van de prijs  Goedkoop - Nieuwe en gebruikte kantoormeubelenWe kopen A-kwaliteit kantoormeubelen op grote bedrijven, banken of gemeentes van o.a. de merken Gispen, Ahrend, Mewaf  of Lensvelt. We controleren en testen en...

Lees verder

7 TIPS om uw Kantoor in te richten

Dinsdag, 25 augustus 2020 09:01
7 TIPS om uw Kantoor in te richten
Kantoor inrichten tips
Is uw bedrijf gegroeid of gaat u verhuizen?
Heeft u tekort aan werkplekken of voldoet uw huidige kantoorinrichting niet meer? De mogelijkheden voor het inrichten van een kantoor zijn oneindig. Efficiënte inrichting, akoestiek en natuurlijk licht zijn belangrijke factoren om mee te nemen in uw besluitvorming. Met onze tips en inspiratie willen wij u de juiste bagage geven om te komen tot juiste keuzes.

1. Efficiënte inrichting
Waar moet u op letten als de ruimte ingedeeld wordt? Allereerst is het van belang de ruimte uit te tekenen op papier in de juiste verhoudingen. Breng hierbij de raampartij, deuren en eventueel andere vaste punten, zoals vergaderruimtes, kantine, koffiecorner in kaart, maar ook de printer en elektrapunten. Hiervoor worden ook vaak kleurencirkels gebruikt, om zo aan te geven wat de looproutes worden en wat de opstoppingen zijn. Bedenk vervolgens hoeveel personen er een eigen werkplek nodig hebben of dat er gebruik gemaakt wordt van flexplekken. Hoeveel werkplekken zijn er dan benodigd? Volgens de arbo NEN1824 wordt er 6m2 berekend voor 1 werkplek. Een bureau kan tegen een muur geplaatst worden, echter meestal worden er eilanden van 4-6 werkplekken gecreëerd. Deze kunnen afgescheiden worden door middel van kasten of planten (bakken).

Kiest u voor een open kantoor = ter bevordering om samen te werken
Kiest u voor gesloten ruimtes = ter bevordering van de concentratie

In de algemeenheid wordt ruimte door medewerkers als prettig ervaren.

2. Flexwerken of vaste werkplekken
Als u het een en ander uitgetekend heeft, is het goed om te bedenken wat voor een werkplekken dit zullen worden. Worden dit zit sta bureaus of kiest u voor een ander optie. Om uw medewerkers extra werkruimte te geven, zijn hoekbureaus een goede optie.

3. Bekabeling
Inspirerende werkomgeving spreekt voor zich, maar kabelverwerking is toch echt niet het eerste waar aan gedacht wordt als er in de kantoorinrichting geïnvesteerd wordt. Toch is dit een belangrijk onderwerp om de complete kantoorinrichting af te maken. Met een kabelplan wordt de complete elektra in beeld gebracht, van elektrisch verstelbare werkplekken, tot printers of koffiecorner. Een kleine investering met grote impact.

4. Opbergen
Heeft u voldoende opbergruimte? Het is een voor de hand liggende opmerking, maar werken is nu eenmaal fijner aan een opgeruimd bureau. Probeer dus zoveel mogelijk rommel op te ruimen, ordners in kasten te plaatsen en ervoor te zorgen dat medewerkers zich prettig voelen in de werkomgeving. Zolang het netjes en geordend is, zijn medewerkers geneigd om het ook netjes te houden. Bijkomend voordeel van roldeurkasten of schuifdeurkasten is dat deze ook ingezet kunnen worden als afscheiding in een kantoortuin of in sommige gevallen, ter verbetering van de akoestiek. 

5. Akoestiek 
De akoestiek in een grote ruimte kan voor nogal veel problemen zorgen. Daarom is het van belang hier vooraf over na te denken en keuze te maken die daarbij passen. Voor de kantoorinrichting zijn een aantal oplossingen als het gaat om goede akoestiek. Voor de hand liggende oplossingen zijn de akoestische scheidingswanden. Maar minder bekend en zeker effectief zijn de akoestische stoelen of akoestisch plafondpaneel of akoestische schuifdeurkasten. Deze laatste zijn met name in grote open ruimtes toepasbaar. 

6. Verlichting
Maak gebruik van natuurlijk licht, zet de werkplekken zoveel mogelijk tegen het raam aan en zorg voor natuurlijke ventilatie. Daarnaast is verlichting ook belangrijk, zeker in de winter waar het al vroeg donker wordt. Steeds meer verlichting kan daglicht nabootsen, maak daar gebruik van.

7. Uitstraling
Wat wilt u als bedrijf uitstralen? Openheid, transparantie, warmte, sfeer of betrouwbaarheid. Uw merk spreekt voor zich en laat dit dan ook op de werkvloer terugkomen. Komen er klanten op kantoor? Zorg dat u daarop ingesteld bent en creëer een ontvangstzitje of een aparte wachtruimte. Materialen als hout, behang en planten kunnen, mits goed uitgevoerd, uw merkbeleving versterken. 

Wilt u graag dan we met u meedenken over de inrichting van uw kantoor? Maak dan nu een afspraak met een van onze adviseurs.

Onderwerpen

Belangrijke wijziging voor toestemming voor cookies voor Advertenties en Social Media. Bekijk wat wij gebruiken als we de cookie plaatsen op onze cookie statement pagina.

Als je niet wil dat jouw internetgedrag voor deze doeleinden gebruikt wordt, wijzig dan de Cookie-instellingen.

Instellingen aanpassen